onsdag 29 juni 2011

Recension: Smashbox Cream Eye Liner

Jag har köpt den här eyelinern på rea på eleven.se i färgen Midnight Purple och tur var det för jag blev tyvärr besviken. 
Hade jag betalat fullt pris för den hade jag blivit rikrigt sur. 
Vet inte om jag bara har haft otur och fått en produkt som har "torkat ihop" av ålder eller om formulan faktiskt ska vara så här torr och svår att använda. Jag har testat den som den är och blandad med mixing medium men har ändå inte lyckats blanda till en bra textur.

Färgen är jättefin! En riktigt mörk och djup lila och när jag väl fått på produkten sitter den riktigt bra. Det är dock knepigt att få till den riktigt snyggt och det tar några gånger innan jag får till en snygg linje. De senaste månaderna har jag börjat använda den mer som en primer eller bas för lila/rosa/vinröda skuggor och det funkar den mycket bättre till. Skuggorna blir djupare och sitter som berget! Jag har råkat gnugga mig i ögonen flera gånger och har ändå inte förstört min ögonmakeup. TYvärr har jag redan primers och baser till mina ögonskuggor redan, det jag ville ha var en bra, snygg och enkel  eyeliner.

Har du testat Smashbox Cream Eye Liner?
Vad tyckte du om den i så fall
var din också torr och vilken/vilka färger har du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar