lördag 25 juni 2011

Recension: Too Faced Primed & Poreless Face Primer

"Denna unika makeup-primer är specifikt framtagen för att användas under bronzers och foundationpuder, eller ensam, för att skapa ett intryck av en perfekt hud utan makeup. Vitamin A & C, mullbärsextrakt och en kraftfull dos av Retinol förvisar stora porer samtidigt som trött hud får fukt, stramas upp och avgiftas.
Primed & Poreless skapar en perfekt canvas och ser till att puder, bronzers och foundations kan appliceras och jämnas ut perfekt utan linjer. Huden blir klarare, fräschare och får ett ungdomligare utseende. Färger förblir sanna och stannar kvar hela dagen.
Innehåll: 28 g (Cirka 50 ml)"
Från eleven.se

Jag fick hem den här primern från eleven.se för ett par veckor sedan och har nu testat den ordentligt så jag tyckte att det var dags att skriva en recension. 

Under många år har jag fört ett krig mot mina stora porer, särskilt runt näsan, och har ständigt förlorat. Primed and Poreless är det hemliga vapen jag har letat efter! Jag kan helt ärligt applicera den över näsan och huden runt om kring och *poff* 90% av dem är som bortblåsta!
När jag använt primernkänns huden väldigt mjuk och smidig, den jämnar ut hudfärgen något och med smink på ger den huden en nästan airbrushad effekt. Min foundation (TiKei) går på som en dröm och resultatet blir fantastiskt snyggt. Självklart har jag även testat hur det funkar med en flytande foundation över och det blir jättesnyggt det med.  
Denna produkt kontrollerar inte olja eller glans nämnvärt men den påstår sig inte heller göra det. Min hud ser "glowy" och fräsch ut med den här primern på och mitt smink sitter verkligen på i timmar och timmar. Min makeup försvinner inte under dagen runt näsan och hakan, något som annars alltid händer mig.

Den är ordentligt dyr men lite räcker långt. Riktigt långt. Var sparsam när du "klämmer fram" produkt, den kommer lätt ut och du behöver väldigt lite varje gång! När jag säger att jag använder mindre än en halv ärta och att det räcker gott och väl så ljuger jag faktiskt inte. 

Jag älskar som sagt den här lilla rosa tuben och dess innehåll och kommer förmodligen att unna mig en ny när den tar slut. Det är ingen mirakelprodukt men det är det närmaste jag tror man kan komma när det gäller att dölja porer. 
Min hud har inte reagerat det minsta negativt på den, inga problem med finnar eller tilltäppta porer, något som jag upplevde med min förra primer från L'Oreal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar