onsdag 22 juni 2011

Smashit vattenfast foundation / Hydrating Fluid Foundation

 
"Täckande, vatten- och fuktresistent foundation som sitter 24 h utan att kännas tung eller täppa till porerna. Mineralpigmenten anpassar sig till din hudton och har en hög täckningsgrad. Foundationen har låg förmåga att irritera huden då produkten är 100% organisk."
Från Smashit.se   



Jag har testat den här foundationen i Beige i några månader nu och jag gillar den,  riktigt mycket faktiskt! 
 Beige är helt rätt nyans för mig när jag är mitt emellan min lite varmare vår/sommarton och min ljusa vinterhudton, som i grund är olivfärgad och tydligt drar och det varma hållet. 

Jag gillar konsistensen, den täcker fantastiskt bra men ger samtidigt ett väldigt naturlig resultat och absolut ingen "kakig" yta, något som är mycket viktigt för mig. Den känns knappt på huden, håller utan tvekan hela dagen och är dessutom enkel att tvätta bort.
Det enda negativa jag kan hitta med den, och det är mest om jag letar efter fel, är att den ger en "dewy finish" och använder man för mycket utan att arbeta in den ordentligt så lämnar den huden lite klibbig. Det är inget som inte går att lösa med ett puder eller en Finishing Veil  i ett nafs, men ändå.

Detta är utan tvekan mitt första val när jag villa sminka mig lite mer, när det vankas party vankas det Smashit! Den ger underbar täckning, en "perfekt" hy utan att se för mycket ut.
Till vardags håller jag mig fortfarande till min TiKei puder/mineralfoundation dock. Det är en trogen tjänare som går lite snabbare att applicera men som ger ett mindre "perfekt" resultat, lite mer av en vardagslook för mig. Vill man/behöver man bättre täckning, t ex om man vill dölja kvisslor, akneärr eller pigmentförändringar känns Smashit som ett bra val även till vardags.

Jag ska testa två färger till, Vanilla och Olive, och lovar göra en till recension där jag fokuserar med på färgerna som finns i utbudet och hur de är att blanda med varandra!
Tillsvidare får Smashit full pott av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar