måndag 4 juli 2011

Beauty tag - 15 frågor.

1. Vilken är din nuvarande favoritfoundation?

2. Favoritconcealer?

3.  Din åsikt om lösögonfransar?

4. Slänger du din maskara  efter tre månader?

5. Vilken är din favoritmaskara?

6. Vilken är din mest älskade "muliti task"produkt?

7. Använder du någon primer?

8. Favvomärke rent generellt på makeup?

9. Vad är namnet på din favoritögonskugga just nu?

10. Favvoläppstift?

11. Favvoläppglans?

12. Favvoblush?

13. Nämn tre favoriter inom billigare "drugstore"make up-saker?

14. Nämn tre favoriter inom dyrare "high end"make up-saker?

15. Om du bara fick använda tre makeup-produkter resten av ditt liv vilka tre saker skulle du välja?

_______________________________________________________________



Mina svar:

1. TiKei mineral foundation N02 vardaragar och Smashit waterproof foundation Vanilla när det vankas fest.

2. TiKeis gula concealer.

3. Snyggt vid speciella tillfällen, tenderar att ofta se lite väl uppenbara ut imo. Självklart finns det undantag dock, en del lösisar kan se fantastiska ut även till vardags!

4. Jag slänger min maskara när den torkat ihop och slutat prestera eller om den börjar lukta konstigt.

5. NYX Doll Eye Volume.

6. TiKei's ögonskugga "Honey", fantastisk på och underögat och samtidigt en galet snygg highlighter till min hud med varm/neutrala undertoner.

7. TiKeis mineral primer till vardags, Too Faced Primed & Poreless Face Primer och Smashbox Photo Finish Foundation Primer vid mer specielle tillfällen och Too Faced Eye Shadow Insurance Candelight under mina ögonskuggor.

8. Så svårt. Måste nog säga TiKei.

9. Smashbox "Beam"trio och alla ögonskuggor från Sugarpill!

10. Smashbox duo lip pencil i färgen "Amaretto" och NYX round lipstick "Heather".

11.Pierre René # 14.

12. TiKeis blush "Angel".

13. Många gånger är de jättebra! Och ibland ganska dåliga... Lumene har bra primers både för ansiktet och ögonen, H&M har helt ok flytande eyeliners och L'Oreal - Voluminous är en toppenmaskara!

14. Smashbox Fusion Eye & Cheek Palette(Endless), Too Faced Primed & Poreless Face Primer och Diorshow mascara.

15. Concealer, ljust rosa rouge och svart/brun matt ögonskugga(den kan jag använda till brynen, som eyeliner och ögonskugga).

8 kommentarer:

  1. ska se till att svara så fort jag har tid :) Jobbar hela dagen imorgon och sen åker jag bort onsdag-söndag så får se om jag hinner denna veckan :) VÄntar med att godkänna din kommentar tills jag gjort detta :D

    SvaraRadera
  2. Hej :)
    Ska ta och svara på dina skönhetsfrågor imorgon ;)
    Tack för "inviten".
    Ha en bra kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ska göra dem under dagens lopp! =)

    SvaraRadera
  4. Jag tänker haka på istället för Sminkan. Har gjort klart texten men hamnade i pannkakskoma så lägger nog ut imorgon istället...

    SvaraRadera
  5. http://brownsugar.blogg.se/2011/july/beauty-tag-15-fragor.html#comment

    Nu har jag svarat :D

    SvaraRadera
  6. Nu så, här är mina svar: http://www.rosellaecobeauty.se/2011/07/beauty-tag-och-nyfiken-del-2/

    SvaraRadera
  7. Nu äntligen har jag gjort den! ;)

    SvaraRadera
  8. Hej Annika!
    Nu äntligen har jag svarat :)
    http://beautyandnature-sweden.blogspot.com/2011/07/mina-makeupfavoriter.html

    Kram från Ellinor

    SvaraRadera