lördag 9 juli 2011

Önskemål: Tusen och en natt-inspirerad makeup

 
Jag har grundat med Too Faced Shadow Insurance Candlelight över hela locket och sedan lite extra med NYX Jumbo Pencil i Milk just under brynet och i den inre ögonvrån. Skuggan Meadow från Tikei packade jag sedan på över hela den rörliga delen av locket och tonade över till skuggan Summer mot den inre vrån innan jag började bygga upp djup i globlinjen med matta mörkbruna skuggan från min Fusion Eye & Cheek palette i Endless från Smashbox. Jag använde samma skugga med en smalare borste under ögat med större färgkoncentration mot den yttre ögonvrån. För att förstärka det yttre V:et lite extra använde jag lite Gotich från Tikei och suddade noga innan jag målade den svarta dramatiska eyeliner med min favvopenna Liquid Liner Pen i Jet Black från Smashbox.

Den spetsiga linjen i inre vrån är en vanlig touch i en "tusen och en natt"look och för att ha lite extra kul adderade jag den dubbla linjen i yttre ögonvrån och fyllde i mellanrummet med Milk-pennan  från NYX innan jag "säkrade" färgen genom att gå över med min highlighterskugga.
   
Jag fyllde i brynen med den matta mörkbruna skuggan och en smal vinklad pensel och la på två lager mascara. Sedan följe den vanliga ansiktsrutinen sedan var jag klar :)


Jag hoppas att du blev nöjd, Aniara! (som önskade looken)
Jag lovar att försöka göra looks på alla specifika önskemål som jag får! :D

 

1 kommentar: