onsdag 20 juli 2011

Recension: TVÅL Sweet Cheeks Pore-Refining Mask (Powder)

"Denna lermask innehåller kaolin och rosa lera (en mild och fin lera, inte uttorkande) samt jordgubbar och kommer att göra din hud ren, klar och strålande. Salicylsyra rengör porerna på djupet och befriar snabbt och effektivt din hy från pormaskar och orenheter. Jordgubbar är rika på C-vitamin som ger din hud en riktig energikick!"

Den här ansiktsmasken är mycket dryg och man får mycket pulver i burken. Jag blandar den med en rengöringsmjölk, flytande honung eller min face mist - beroende på humör och vad jag känner för. Oavsett hur jag blandar den ger den underbara resultat för min hy! Har man inga av de sakerna så går det helt utmärkt att blanda pulvret med vanligt vatten! 
Masken har en laxrosa färg av naturligt färgad av rosa lera och har inga tillsatta färgämnen. Den doftar även jättegott av jordgubb, inte färska jordgubbar mer som jordgubbsgodis. Nom, nom!

Jag har en blandhy i grund, oljig T-zon och ganska torr i övrigt, men denna mask har varit bra för alla delar av mitt ansikte. Jag vet knappt hur jag ska förklara det. Huden har blivit jämnare och klarare, många har frågat vad jag gjort - att jag ser så fräsch ut nu för tiden! Allt jag gör är att jag använder den här masken 1-2 ggr/veckan tillsammans med TVÅL's jordgubbs-kräm och min vanliga hudkräm från Olay. Jag har använt den i snart en och en halv månad.
För mig har den gjort under!! Jag älskar den verkligen. Jag har även Oil-Free Lotion with Strawberries & Salicylic Acid och Vitamin C från TVÅL även de två är favoriter.  
Jag är riktigt sugen på att testa fler av deras produkter! Deras mineralögonskuggor ser bl a väldigt lockande ut :)

Har du testat någon produkt från TVÅL? Berätta! Jag vill ha tips på vad jag ska köpa härnäst.

1 kommentar:

  1. Jag är sugen på att testa många saker från TVÅL, men än så länge bara hunnit med Smoothie Lotion banana pie och Organic deo.

    Banana pie luktar som skumbananer, ganska godisaktigt!

    Men deon skulle jag avråda ifrån.. Det kanske är tillvänjning på den och i så fall har jag säkert fel, men å mitt tycke var det den en av de sämsta deo jag någonsin använt.

    SvaraRadera