söndag 3 juli 2011

Varför jag började blogga


Det här är en "tag" 
som startades av Kajalpennan, dvs. att hon skrev ett inlägg på sin blogg om hur det kom sig att hon började (skönhets)blogga och uppmanade sedan andra att besvara samma fråga :)
Ok, tänkte jag, klart att jag kan göra det! 


Jag har nog alltid varit väldigt kreativ och gillat att teckna, måla och skriva. Vad jag kan minnas började jag förälska mig och leka med smink när jag ungefär fem år. Jag tyckte t.ex. om att experimentera med vattenfärger och måla mina läppar blå när det  regnade ute. Lillgammal som jag var älskade jag att kunna söka mig själv, vem jag var, illustrera mina känslor och åsikter i mitt yttre. Dock var det sällan jag fick lov att plundra mammas sminklåda och det kom att ta några år innan jag verkligen kom igång!

När jag var 14 -15 började jag försöka använda makeup för att intensifiera mig själv och vad jag kände regelbundet. Det var då jag tog steget vidare från att "bara" leka med färger och galna kreativa saker och började med t.ex. concealers och foundations. Letade mig fram och försökte lära mig att förhöja, förändra och variera mitt utseende efter min egen vilja.
Förra året blev jag sugen på att starta en blogg. Skriva är ju alltid kul och efter att ha följt en del utländska sminkbloggare ett tag kände jag mig taggad att testa samma sak för mitt eget nöjes skull. Att skriva om skönhet var en mindre självklarhet för mig. Mina tre stora intressen är makeup, tv/dataspel och böcker och smink kändes som det av dem som jag förhoppningsvis kunde bidra med mest till. Jag hoppas verkligen att mina recensioner, tips mm. kan vara till hjälp för någon och jag tycker att det är underbart kul att komma i kontakt med fler och fler människor med liknande intressen!

Bloggar du? Hur kom det sig att du började?
Jag vill hemskt gärna veta!

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig tänkt på att blogga som nått kreativt. Brukar säga att jag är kreativt handikappad. Med det är ju kreativt! Jag är kreativ :-)

    SvaraRadera