måndag 8 augusti 2011

Lisa Eldridge - bästa näringen för min smink-kärlek!

Lisa Eldridge har jobbat som makeupartist i mer än 20år och jobbat sig upp till att vara en av de mest ansedda mua's vi har och hennes välutvecklade färdigheter har dykt upp på sidorna i praktiskt taget varje modemagasin däribland brittiska, italienska och japanska Vogue.

Det här är min favorit, alla kategorier, hon är helt klart den starkast lysande stjärnan på min makeup-himmel! Jag kan inte komma på något negativt att peka på, bara good stuff. 
Hon förklarar och beskriver underbart bra, varierar vilka produkter hon använder och blandar dyra och billigare märken, ger alternativ, förslag och  tips som man kan använda sig av om och om igen :)

Här är två smakprov på hennes inspirerande och informativa videos:
A Work / College Look 


Audrey Hepburn - Breakfast at Tiffany's Inspired Make-up 

Om du inte gillar att följa folk på youtube så har hon även en härlig blogg om är sugen på det istället, lisaeldridge's blogg.


Funderar du på jobba med smink? Har du drömmar men ingen aning om hur du ska börja, var och med vad? 
Lisa har även en video där hon tar upp just det. Berättar om olika delar inom yrket makeupartist, tipsar om olika sätt att få erfarenhet och färdigheter med mera.


Personligen gillar jag henne och hennes tips så himla mycket att jag kände mig tvungen att dela med mig. Förhoppningsvis kan hon förhöja någon annans vardag lika mycket som hon frälser mig varje gång en ny video dyker upp på min prenumerationslista!

Har du någon speciell person som inspirerar dig och bygger vidare på allt det roliga med smink? 
Tipsa i en kommentar!
Jag behöver alltid mer inspiration och motivation :)
XOXO

1 kommentar:

  1. Jag älskar henne också! Helt underbart inspirerande videos.

    SvaraRadera