torsdag 11 augusti 2011

Recension: Mario Badescu Facial Spray with Aloe, Herbs & Rosewater

Prislappen på den här härliga sprayen är mycket dyrare i Sverige och jag önskar att vi kunde få tag på den lika billigt som det går att få tag på den utomlands via nätet. Men.
 
Det sagt - jag älskar den!  

Jag använder den för att "sätta" min makeup och för att svalka mig när det är varmt eller när jag suttit länge vid datorn. Produkten gör att min foundation (både mineralpuder och flytande) sitter mycket längre och dessutom gör de så att min mineral-foundation ser mer naturlig ut. Använder den alltid för att "sätta" makeup:en när jag använder mineralfoundations. Den hjälper även matta foundations att ge ett mer "dewy" resultat.
 
Den luktar gott, ganska friskt doftande, som nyponrosor bladat med vatten. Doften försvinner dock snabbt, innan produkten har torkat på huden. Vänner med känslig hud har tyckt att den är snäll mot huden.

 
Allt som allt en väldigt bra produkt om du inte har något emot priset.

1 kommentar: