tisdag 16 augusti 2011

Recension: Sally Hansen Diamond Strength No Chip Nail Color



"Ett nagellack som gör att naglarna inte bryts. Mikro-diamanter gör lacket "okrossbart". Naglarna glänser som diamanter. Lacket håller upp till 10 dagar. Perfekt för torra, spröda naglar."






 
Underbara nagellack på alla tänkbara sätt. Flaskan är söt och ganska praktiskt utformad, den har även en liten liten diamant just under korken. Borsten är bra, lagom bred för att sprida färgen smidigt över nageln utan att kladda på sidorna och nagelbanden en massa.

Själva lacket är riktigt grymt! Har bra täckning och fantastiskt hållbarhet! 

Vissa färger kan man klara sig med ett enda lager, men jag målar alltid två. Det torkar inte speciellt långsamt, det är inget snabbtorkande lack, men jag brukar vara klar med min manikyr och kunna göra annat efter ca. 20 minuter om jag använder ett snabbtorkande topplack.
De här lacken håller minst fem dagar utan avskavd färg och jag är verkligen inte försiktig med mina händer/naglar :)

Jag har testat färgerna:
Honeymoon Red - en härligt varm äppelröd färg.
Antique Bronze - en skimrande mörk beige/taupe med uppenbara varma undertoner, en blandning av gammelrosa och brons nästan.
Sunrise, Sunset - en söt korallkaramell med pärlemorfrosting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar