onsdag 24 augusti 2011

Recension: Wet 'n' Wild - Silk Finish Heather Silk

Det här är ett väldigt pigmenterat rouge med en underbart stark kall rosa färg. 

Det är ganska pudrigt och har en hel del "fall out", jämfört med t. ex. Smashbox's rouge är det mycket pudrigt men jämfört med E.L.F.'s ordinarie linje rouges så är det inte särskilt pudrigt alls. 

M.a.o. spelar det stor roll vilken typ av textur man är van och förväntar sig. För att vara ett billigt rouge tycker jag att det presterar bra och det ger en fantastiskt fin rosa rodnad till mina kinder! 
Det här kommer att vara en trogen vän i vinter..!


Mitt tips är iaf att vara lätt på handen och vara försiktig vid applikation för det är som sagt mycket pigmenterat.

Jag kan varmt rekommendera detta rouge till alla på en budget som är ute efter en färg som ger kinderna den där "jag-har-just-kommit-in-från-en långpromenad-mitt-i-vintern"-looken! :) 

Har man dock hunnit vänja sig vid t.ex. NARS rouge kan man ha en del problem med pudrigheten, det är dock inget som stör mig alls och jag kommer så fort jag har råd att inhandla Pearlescent Pink i samma serie. På flera makeup-forum säger de att det är en bra "dupe" för NARS's Orgamsm.

1 kommentar:

  1. Har också kikat på denna Nars dupe! Väldigt fin färg, men inget köp än så länge..

    SvaraRadera