måndag 15 augusti 2011

Skumdum?


När jag tvättar håret vill jag att det ska löddra, ordentligt.
Jag vet att det tvistas om huruvida det är bra att använda produkter som löddrar i håret eller ej, men jag har tänkt fortsätta med vanligt schampo.
Det funkar bara bra för mig så jag ser ingen anledning att ändra på min rutin.
*
*



 
Vissa schampon löddrar mycket mindre än andra och eftersom jag verkligen vill känna löddret yra när jag schamponerar och samtidigt gillar att byta och testa nya schampon har jag ibland skum-problem. 
En del schampon vägrar samarbeta oavsett hur mycket vatten man har i håret eller hur mycket av produkten man använder men misströsta inte, ty det finns en enkel lösning!


Vill du ha en massa lödder när du schamponerar håret så ska du börja med att ta en liten, liten klick schampo och massera in i ditt blöta hår mitt på/mot baksidan av huvudet. Det kommer förmodligen löddra mycket lite eller inte alls men det spelar ingen roll, du behöver bara gnugga in det lite snabbt och sedan skölja ur det lika snabbt och slarvigt. Efter det här tar du den mängd produkt du brukar använda och nu när du masserar i det kommer du att få massor av skum!

Det här hjälper också till att tvätta ur andra produkter ur håret, som t ex mousse, vax och spray, och det är ju helt klart en bonus i sig men det viktigaste är hur perfekt det fungerar även om du bara är ute efter en massa skum :)


1 kommentar:

  1. Jag tycker om att massera in shampot så att det skummar ordenligt. Skummet gör hela huvudmassagen så himlamycket skönare så jag kan stå där och gnugga riktigt länge och bara njuta, det blir nog tråkigt med ett shampoo som inte skummar ett dugg.

    SvaraRadera