onsdag 16 november 2011

Kul med färg - färgade linser!

I våras kände jag för ett nytt sätt att variera vardagen med färg så jag beställde hem färgade linser, ett par gröna och ett par lila. Tyvärr har jag fortfarande ingen kamera så jag kan inte posta några bilder på hur de ser ut på mig men jag tycker ändå att det var dags att skriva lite om dem.



På mig blev de inte alls så här gröna som på bilden. De är tänkta för mörka/bruna ögon men jag ville ha dem ändå!
Mina ögon byter färg och blir gröna men en väldigt naturlig grön nyans. När det är "kallt" ljus ute syns de riktigt bra annars märker men dem inte om man inte avsiktligt kollar in min ögonfärg.

Dessa linser syns lite mer på mig än de gröna gör fast de har en lite kallare lila ton än den man ser på bilden. Utan tvekan är detta mina favoriter! De ser inte "galna" ut utan lyckas med konststycket att se lila ut om man spanar in dem samtidigt som de inte sticker ut som uppenbart oäkta.



Båda mina par linser känns sköna, de skaver inte utan jag glömmer snabbt bort att jag har dem på. För mig personligen ligger det enda negativa på att jag har svårt att sätta in dem. De är inte mer bångstyriga än vanliga linser men jag har riktigt svårt att sätta in linser.

Jag gillar dem båda och vill du testa något nytt men ändå få ett naturtroget resultat rekommenderar jag dessa linser varmt!

Jag beställde mina linser hos Fargadelinser.com, när jag klickade runt efter linser var de sidan med bäst priser och lägst pris. De har också en del bra smink bl. a. Wet n' Wild och NYX till bra priser!   
Här köper du färgade linser hos fargadelinser.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar