onsdag 18 januari 2012

Recension: Couleurs Nature Manucure - snabbtorkande topplack

 
"Snabbtorkande topplack  
Torkar nagellacket på ett ögonblick.
Express-torkning för perfekt manikyr.
Äntligen en proffs-produkt till din makeup-necessär! Nu behöver du inte längre vänta på att lacket ska torka. Häll en droppe på nagellacket utan att vidröra nageln. Det är torrt inom några sekunder. Naglarna blir väldigt blanka."





 
 Det här är faktiskt den absolut bästa produkten jag testat när det kommer till att få nagellacket att torka snabbt och jag har faktiskt testat ett par! 
Namnet "Snabbtorkande topplack" är ganska missvisande dock då det är en formula som man ska droppa på nageln efter man lackat klart inte pensla på. Jag tycker att det vore toppen om de ändrade förpackningen så att flaskan inte kom med en pensel utan kanske med en pipett eller varför inte någon form av dropp/hällpip istället?
Själva produkten fungerar dock alldeles utmärkt! Lacket torkar väldigt fort och får en jämn och snygg högblank yta. 

Ett supertips är att om din manikyr flisat eller skavt av lite grann kan man laga det och måla på nytt lack fläckvis och sedan droppa på lite av det här så smälter kanterna ihop och lacket torkar snyggt utan skarvar!

En flaska kostar 55 kronor och jag tycker att man får en schyst mängd (5.5 ml) till ett väldigt schyst pris. Rekommenderar varmt denna sköna pryl till alla nagelälskare och manikyrentusiaster! :) 

4 kommentarer:

  1. Jag håller med fullständigt! Gillar produkten men inte att det är en pensel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Jag hoppas verkligen att de ändrar förpackningen för produkten är bara så himla bra! :)

      Radera
  2. Hej!

    Är lacket flytande som vatten eller mer åt det sega hållet som nagellack brukar vara? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt mitt sena svar men nu är jag tillbaka!
      Det är inte ens som ett lack utan mer en vattenform, ja. Konsistensen är ungefär som nagellacksborttagningsmedel eller "thinner" för lack.
      XOXO

      Radera