tisdag 24 januari 2012

Recension: E.L.F-borstar från Studiolinjen.


"Powder Brush"

"This new anti bacterial, synthetic haired Taklon brush is softer and more absorbent and can be used with wet or dry products. Be a professional makeup artist and create a flawless look with this e.l.f. studio brush!"

Det här nog är deras mest omtalade borste och jag hade läst väldigt mycket om den innan jag beställde den. Personligen tycker jag inte att den lever upp till "hypen" även om det är en bra borste, riktigt bra om man tänker på priset!


Jag gillar den främst för applicering av bronzer och contouring och för att jämna ut kanter samt lätta upp ett rouge som råkat bli lite för starkt. Den är skön och mjuk, plockar upp bra med pigment och har hållit formen efter flera tvättar. 


När det kommer till foundation tycker jag att den faller. Den känns inte mjuk nog när jag arbetar in min mineralfoundation från TiKei utan jag föredrar starkt deras egna minikabuki som jag kan jobba runt med utan att någonsin känns minsta lilla risprasp mot huden.




"Blush Brush"
"This new anti bacterial, synthetic haired Taklon brush is softer and more absorbent and can be used with wet or dry products. Be a professional makeup artist and create a flawless look with this e.l.f. studio brush! Creates a defined and sculpted look. The tailored design allows for easy maneuvering and precise color application."


Denna lilla borste gillar jag verkligen, en klar favorit som jag använder direkt det vankas rouge! En del kanske tycker att den är lite i minsta laget men jag tycker att den är perfekt! 

Den är så mjuk och fluffig att det kompenserar storleken och jag kan lätt applicera mitt rouge längs kindbenet. Den något nätta storleken gör att jag enkelt kan kontrollera vart färgen far, toppen!
Även denna borste har hållit formen bra efter flera tvättar.





"Studio Stipple Brush"

"This new antibacterial, synthetic haired Taklon brush is softer and more ansorbent and can be used with wet or dry products. Be a professional makeup artist and create a flawless look with this e.l.f. Studio brush!
The layered bristles create a soft airbrushed look that's perfect for applying foundation or adding colour definition to cheekbones or highlighting with soft layers. Use this brush with any liquid or powder face product such as foundation, blush or bronzer to build your coverage from sheer to heavy."

Jag köpte den här borsten främst för att använda den till krämhighlighters och tur var väl det! Den duger inge vidare till någon form av underlag, varken puder eller flytande. För en lättare dos rouge eller bronzer är den också helt ok då det är enkelt att plocka upp mindre mängder pigment med den. 

Summan av kardemumman är att det här är en kul borste att ha när jag vill känna mig mer piffig när jag leker med highlights och enkel att använda om man vill ha en lätt applicering av rouge/bronzer men inget nödvändigt måste-ha-objekt precis.

Har precis som de andra två borstarna hållit formen riktigt bra.

4 kommentarer:

  1. Älskar deras stipple brush :) tror jag har 9 stycken.. Haha!

    sv: Jaha :o Men vilken tur då att det finns så många andra att välja mellan. För mig fungerar H&Ms jättebra även fast jag gillar ELFs eller MUS verktyg bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart! Hur använder du dina, lyckas du få dem att fungera bra till foundation? Imo är det en härlig borste för rouge/bronzer och en toppenborste till highlight! :)

      Radera
  2. Kul att du är med och tävlar om ett valfritt klädesplagg från Rutstore.se, lycka till! :)

    SvaraRadera
  3. Nur är tävlingen om att ha chansen att vinna ett valfritt klädesplagg från Rutstore.se avslutad!
    Kika in och se ifall det var du som vann! :)

    SvaraRadera