tisdag 24 april 2012

Recension: BJÖRK&BERRIES Wild Strawberry Body Lotion



 "Tänk på att hålla din hud mjuk och fin. Wild Strawberry Body Lotion är både mjukgörande, återfuktande och absorberas snabbt av huden. Innehåller ekologisk rapsolja, vitamin E och extrakt av handplockade svenska smultron från Högbo, rika på antioxidanter och vitamin C, vilket ger huden näring och fukt hela dagen.
Den återställer PH-balansen efter dusch, bad eller solbad. Och inte nog med det: Den milda doften av svensk sommar gör att även själen mjuknar."


Den här lotionen luktar fantastiskt underbart både i flaskan och i handen, tänk dig en skål med sommarsmultron och grädde som pryds av ett vackert skirt lager av pudrat florsocker.

Jag önskar att jag kunde sluta skriva här men tyvärr är det inte så. När jag smörjer in mig med krämen händer något fruktansvärt. Kanske är det min hud det är fel på men den underbara sommardrömmen till smultrondoften förvandlas till en blaskig förnimmelse av smultronsaft med markanta basnoter av avslagen öl. 
Jag skojar inte, en tydlig maltdoft.


Konsistensen på och effekten av lotionen är ok, inget märkvärdigt men samtidigt inget att klaga på.


Snål som jag är har jag använt upp hela flaskan ändå så jag vet att det inte bara var en "dålig hud-dag" som gav upphov till den här tragiska reaktionen vid användning. 
Det enda positiva jag kan komma på att skriva är att den luktar magiskt gott i flaskan och att om jag smörjde in den på kvällen var all doft borta till morgonen efter och huden återfuktad.

Med tanke på den kostar 175kr för 250ml kan jag inte rekommendera den till någon, ta dina slantar och köp en flaska Dove eller liknande om du vill ha en billig lotion med ok doft.

1 kommentar:

  1. Har faktiskt inte testat den, inte så mycket från e.l.f överhuvudtaget faktiskt =P

    SvaraRadera