tisdag 31 juli 2012

Recension och swatches: Pigment från IaMia's

Just nu har jag lyckan att få sitta med i IaMia's sminkpanel och i mitt första lilla paket fick jag två prover på deras egna pigment Mystique och Sunflower.  





"Våra pigment är färgstarka,
fäster bra och ger en jämn
täckning på ögonlocket.
De går även bra att
blanda med varandra
för att skapa en egen,
unik nyans."
/IaMia's








Jag har hunnit testa dem flera gånger nu i lugn och ro och känner mig redo att skriva en rättvis recension.


Här är en look där jag använt båda pigmenten, Sunflower på den rörliga delen av locket närmast fransarna och Mystique generöst längs med den nedre fransraden.

I globlinjen har jag två bruna skuggor från kvartetten Brownstone och den ljusaste skuggan från Smashbox-trion Flash, den guldiga skuggan från Clarins-kvartetten Celestial som highlighter under brynet och den lila från samma kvartett i den inre ögonvrån.
De båda pigmenten har jag använt tillsammans med E.L.F's Makeup Lock & Seal vilket verkligen boostar upp täckningsförmågan och pigmenteringen. 
 

Tyvärr är min vanliga kamera som ni kanske vet trasig och de här fotona tagna med min gamla iPod vars foton inte alls lyckas fånga hur vackra de här pigmenten blir blandade med ett mixing medium! "In person" ser pigmenten nästan ut som flytande metall, särskilt den gul-guldiga.

Personligen gillar jag starka färger, vill ha mycket pigment och färger som "poppar", både Mystique och Sunflower behöver en primer för att visa vad de går för. Inget problem för mig som alltid använder primer på ögonlocken.
Vill man inte ha ett opakt resultat är pigmenten ideala som de är och vill man istället ha en riktigt opak färg får man packa pigmenten omsorgsfullt alternativt blanda dem med vatten, aloe vera-gel eller valfritt kosmetiskt mixing medium.

Jag gillar de här pigmenten, väl på sitter de riktigt bra och mina känsliga ögon har inte reagerat på något negativt sätt. Färgintensiteten är lätt att variera från en "wash of colour" till ett täckande resultat efter tycke och smak eller bara känslan för dagen. Färgerna känns även sanna, det jag ser i burken är den färg och nyans jag får när jag applicerar produkten, ett stort plus.
De här kommit av lätt med vanlig sminkrengöring, jag har inte behövt gnugga mer än vanligt och har inte upplevt att någon av pigmenten har färgat huden eller påverkat den på något sätt.

Kan varmt rekommendera dem, är du sugen på att testa lite roligare färger men känner dig osäker? IaMias säljer små provburkar för tio kronor styck. Man får förvånansvärt mycket pigment i burkarna, det räcker till minst 5-10 användningar.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar