måndag 24 september 2012

Recension - E.L.F Studioline fails.

"Cream Eyeliner 

Creates smooth lines that are defined and precise. Smudge-proof, budge-proof and water-resistant coverage for all day wear to combat against, sweat, tears and rain!" 




 


 

Jag älskar egentligen den här seriens eyeliners men de här båda färgerna, Golden och Ivory, är en riktig miss! Båda två är väldigt transparenta, så pass transparenta att de inte går att använda som eyeliners, fungerar inte alls på den inre nedre franslinjen och de är nästan omöjliga att få på jämnt på locken så de fungerar väldigt dåligt som bas eller primers för andra skuggor.
 
"Lip Definer & Shaper


Enhance your lips by creating a fuller more defined lip easily!
One side highlights lips to create a beautiful youthful glow,
while the other side defines lips for a perfect pouty look."

Det här är ju en bra idé och det finns många high end-alternativ, e.l.f's variant funkar tyvärr inte alls för mig. Den definierande delen som ska vara "nude" är mellanörk brunlila, inte hudfärgad alls!
Highlighter sidan är helt OK så jag har verkligen försökt få den här pennan att funka för mig, men oavsett hur jag använder den ser det hemskt ut. Dessutom har den mörkare sidan en ganska kletigt vaxig konsistens... För att slippa slänga den har jag använt den till ögonbrynen(!) vilket den konstigt nog fungerar ganska bra för. Den klibbiga konsistensen formar och den brunaktiga färgen är funkis till mina bryn.
Den ljusa sidan är aningens för glittrig för cupidsbågen tycker jag men den är snygg på brynbenet.







"Lip Liner And Blend Brush

Create defined and enhanced lips that are blended to perfection! The smooth gliding pencil applies color precisely and accurately with no sharpening needed. The soft taklon bristled brush aids in blending the color evenly and naturally for a beautiful bitten lip look."

 
Här en annan produkt som jag egentligen verkligen diggar men just den här färgen funkar inte för mig. Den går på ojämnt och kräver mycket jobb för att få till snyggt. Mycket tråkigt för det är en skön rosa-korallig färg med precis rätt mängd "pop"!
Penselsidan är bra, mjuk och lätt att arbeta med. 



Har du testat några av de produkterna? Tycker du samma saker eller nåt helt annat?
Tipsa gärna om dina elf-favoriter eller varför inte varna mig för dina fails så att jag slipper slänga mina pengar på dom :)

XOXO

1 kommentar:

  1. Hey there!
    Check out my blog.
    Bilder från modelljobb, bloggevent & andra feta event, ex-skribent på Modette -Nyheter24, fotograferingar, bloggjobb, VIP-fester, mat, många resor, tågluffande i Europa, mode, mitt bartenderliv, tatueringar, inspiration, mina sista månade i Sverige innan jag flyttar till andra sidan jorden och allt där emellan.
    PEACE.

    SvaraRadera